Dekorationsartikel gehören nicht zum Leistungsumfang.
Sprache:
Deutsch
32,00 €*
Versandkostenfrei per Post / DHL
auf Lager, Lieferzeit 1-2 Werktage
Kategorien:
Beschreibung
How does disruption of classes arise and how can it be managed effectively? Teachers work under pressure and often act less rationally than is commonly assumed. This may mean that problems are not resolved by poor attempts to cope, but are instead further aggravated. Class disruptions have an unfavourable effect on teachers= health, on the quality of teaching and on students= motivation and achievement. This book presents ways for teachers to effectively prevent classroom disturbances through diagnostic skills, good teacher&pupil relationships, adaptive classroom management and good teaching.
How does disruption of classes arise and how can it be managed effectively? Teachers work under pressure and often act less rationally than is commonly assumed. This may mean that problems are not resolved by poor attempts to cope, but are instead further aggravated. Class disruptions have an unfavourable effect on teachers= health, on the quality of teaching and on students= motivation and achievement. This book presents ways for teachers to effectively prevent classroom disturbances through diagnostic skills, good teacher&pupil relationships, adaptive classroom management and good teaching.
Über den Autor
Prof. Dr. Alexander Wettstein und Dr. Marion Scherzinger lehren und forschen an der Pädagogischen Hochschule Bern. Ihre Arbeitsgebiete sind soziale Interaktion, Lehrer-Schüler-Beziehungen, Unterrichtsstörungen, aggressives Verhalten und Gesundheit von Lehrpersonen.
Details
Erscheinungsjahr: | 2022 |
---|---|
Fachbereich: | Didaktik/Methodik/Schulpädagogik/Fachdidaktik |
Genre: | Erziehung & Bildung |
Rubrik: | Sozialwissenschaften |
Medium: | Taschenbuch |
Reihe: | Brennpunkt Schule |
Inhalt: | 176 S. |
ISBN-13: | 9783170421349 |
ISBN-10: | 3170421344 |
Sprache: | Deutsch |
Einband: | Kartoniert / Broschiert |
Autor: |
Wettstein, Alexander
Scherzinger, Marion |
Redaktion: |
Wettstein, Alexander
Berger, Fred Schubarth, Wilfried Wachs, Sebastian |
Herausgeber: | Fred Berger/Wilfried Schubarth/Sebastian Wachs u a |
Auflage: | 2. Auflage |
Hersteller: |
Kohlhammer W.
Kohlhammer, W., GmbH |
Abbildungen: | 4 Abbildungen, 4 Tabellen |
Maße: | 198 x 136 x 10 mm |
Von/Mit: | Alexander Wettstein (u. a.) |
Erscheinungsdatum: | 11.05.2022 |
Gewicht: | 0,214 kg |
Über den Autor
Prof. Dr. Alexander Wettstein und Dr. Marion Scherzinger lehren und forschen an der Pädagogischen Hochschule Bern. Ihre Arbeitsgebiete sind soziale Interaktion, Lehrer-Schüler-Beziehungen, Unterrichtsstörungen, aggressives Verhalten und Gesundheit von Lehrpersonen.
Details
Erscheinungsjahr: | 2022 |
---|---|
Fachbereich: | Didaktik/Methodik/Schulpädagogik/Fachdidaktik |
Genre: | Erziehung & Bildung |
Rubrik: | Sozialwissenschaften |
Medium: | Taschenbuch |
Reihe: | Brennpunkt Schule |
Inhalt: | 176 S. |
ISBN-13: | 9783170421349 |
ISBN-10: | 3170421344 |
Sprache: | Deutsch |
Einband: | Kartoniert / Broschiert |
Autor: |
Wettstein, Alexander
Scherzinger, Marion |
Redaktion: |
Wettstein, Alexander
Berger, Fred Schubarth, Wilfried Wachs, Sebastian |
Herausgeber: | Fred Berger/Wilfried Schubarth/Sebastian Wachs u a |
Auflage: | 2. Auflage |
Hersteller: |
Kohlhammer W.
Kohlhammer, W., GmbH |
Abbildungen: | 4 Abbildungen, 4 Tabellen |
Maße: | 198 x 136 x 10 mm |
Von/Mit: | Alexander Wettstein (u. a.) |
Erscheinungsdatum: | 11.05.2022 |
Gewicht: | 0,214 kg |
Warnhinweis