Dekorationsartikel gehören nicht zum Leistungsumfang.
Sprache:
Englisch
, Deutsch
19,50 €*
Versandkostenfrei per Post / DHL
auf Lager, Lieferzeit 1-2 Werktage
Kategorien:
Beschreibung
Die französische Hauptstadt bietet Freunden des städtischen Schienennahverkehrs viel mehr als die weltbekannte "Métro", die derzeit übrigens im großen Stil in den Außenbezirken erweitert wird. Als "RER" verkehrt auch eine S-Bahn weit über die Stadtgrenzen hinaus und fast genauso dicht ist das übrige Netz an Vorortlinien ("Transilien"). Dazu kommen mittlerweile 11 teils voneinander getrennte Straßenbahnlinien, darunter zwei von SNCF betriebene "Tram-Train"-Strecken und zwei "Translohr"-Linien, also Straßenbahnen auf Gummireifen. Das Bild wird abgerundet durch zwei VAL-Systeme, d.h. fahrerlose Kleinprofilmetros zum Anschluss der beiden Großflughäfen. Christoph Groneck stellt in diesem zweisprachigen Buch alle Schienenverkehrsmittel vor, mit einem Überblick über die jeweilige Entstehungsgeschichte sowie den dort eingesetzten Fahrzeugen. In Atlas-Form findet der Leser am Ende des Buchs detaillierte Netzpläne des gesamten Großraums von Paris, in dem rund 10 Mio. Menschen leben. //
The French capital has much more to offer to urban rail enthusiasts than the world-famous "Métro", which is currently being expanded on a large scale in the outer areas of the Paris conurbation. There is also the "RER" with frequent cross-city trains that run far beyond the city limits on a network complemented by a series of radial suburban lines classified as "Transilien". In addition, there are now 11 tram lines, some of them isolated from each other, including two "Tram-Train" routes, operated by SNCF, and two "Translohr" lines, which feature trams on rubber tyres. The transport scene is rounded off by two VAL systems, i.e. driverless small-profile metros that connect the two major airports. In this bilingual book, author Christoph Groneck presents every means of urban rail transport, giving an overview of the respective history of each system and the vehicles used. At the end of the book, the reader will find detailed maps in the form of an atlas of the entire metropolitan area of Paris, which is home to some 10 million people.
The French capital has much more to offer to urban rail enthusiasts than the world-famous "Métro", which is currently being expanded on a large scale in the outer areas of the Paris conurbation. There is also the "RER" with frequent cross-city trains that run far beyond the city limits on a network complemented by a series of radial suburban lines classified as "Transilien". In addition, there are now 11 tram lines, some of them isolated from each other, including two "Tram-Train" routes, operated by SNCF, and two "Translohr" lines, which feature trams on rubber tyres. The transport scene is rounded off by two VAL systems, i.e. driverless small-profile metros that connect the two major airports. In this bilingual book, author Christoph Groneck presents every means of urban rail transport, giving an overview of the respective history of each system and the vehicles used. At the end of the book, the reader will find detailed maps in the form of an atlas of the entire metropolitan area of Paris, which is home to some 10 million people.
Die französische Hauptstadt bietet Freunden des städtischen Schienennahverkehrs viel mehr als die weltbekannte "Métro", die derzeit übrigens im großen Stil in den Außenbezirken erweitert wird. Als "RER" verkehrt auch eine S-Bahn weit über die Stadtgrenzen hinaus und fast genauso dicht ist das übrige Netz an Vorortlinien ("Transilien"). Dazu kommen mittlerweile 11 teils voneinander getrennte Straßenbahnlinien, darunter zwei von SNCF betriebene "Tram-Train"-Strecken und zwei "Translohr"-Linien, also Straßenbahnen auf Gummireifen. Das Bild wird abgerundet durch zwei VAL-Systeme, d.h. fahrerlose Kleinprofilmetros zum Anschluss der beiden Großflughäfen. Christoph Groneck stellt in diesem zweisprachigen Buch alle Schienenverkehrsmittel vor, mit einem Überblick über die jeweilige Entstehungsgeschichte sowie den dort eingesetzten Fahrzeugen. In Atlas-Form findet der Leser am Ende des Buchs detaillierte Netzpläne des gesamten Großraums von Paris, in dem rund 10 Mio. Menschen leben. //
The French capital has much more to offer to urban rail enthusiasts than the world-famous "Métro", which is currently being expanded on a large scale in the outer areas of the Paris conurbation. There is also the "RER" with frequent cross-city trains that run far beyond the city limits on a network complemented by a series of radial suburban lines classified as "Transilien". In addition, there are now 11 tram lines, some of them isolated from each other, including two "Tram-Train" routes, operated by SNCF, and two "Translohr" lines, which feature trams on rubber tyres. The transport scene is rounded off by two VAL systems, i.e. driverless small-profile metros that connect the two major airports. In this bilingual book, author Christoph Groneck presents every means of urban rail transport, giving an overview of the respective history of each system and the vehicles used. At the end of the book, the reader will find detailed maps in the form of an atlas of the entire metropolitan area of Paris, which is home to some 10 million people.
The French capital has much more to offer to urban rail enthusiasts than the world-famous "Métro", which is currently being expanded on a large scale in the outer areas of the Paris conurbation. There is also the "RER" with frequent cross-city trains that run far beyond the city limits on a network complemented by a series of radial suburban lines classified as "Transilien". In addition, there are now 11 tram lines, some of them isolated from each other, including two "Tram-Train" routes, operated by SNCF, and two "Translohr" lines, which feature trams on rubber tyres. The transport scene is rounded off by two VAL systems, i.e. driverless small-profile metros that connect the two major airports. In this bilingual book, author Christoph Groneck presents every means of urban rail transport, giving an overview of the respective history of each system and the vehicles used. At the end of the book, the reader will find detailed maps in the form of an atlas of the entire metropolitan area of Paris, which is home to some 10 million people.
Details
Erscheinungsjahr: | 2020 |
---|---|
Genre: | Fahrzeuge, Ratgeber, Sachbuch |
Produktart: | Nachschlagewerke |
Rubrik: | Hobby & Freizeit |
Thema: | Schienenfahrzeuge |
Medium: | Taschenbuch |
Inhalt: | 160 S. |
ISBN-13: | 9783936573626 |
ISBN-10: | 393657362X |
Sprache: |
Englisch
Deutsch |
Einband: | Kartoniert / Broschiert |
Autor: | Christoph, Groneck |
Hersteller: |
Schwandl, Robert
Schwandl, Robert Verlag |
Abbildungen: | Farbfotos und Netzpläne |
Maße: | 237 x 167 x 9 mm |
Von/Mit: | Groneck Christoph |
Erscheinungsdatum: | 20.05.2020 |
Gewicht: | 0,416 kg |
Details
Erscheinungsjahr: | 2020 |
---|---|
Genre: | Fahrzeuge, Ratgeber, Sachbuch |
Produktart: | Nachschlagewerke |
Rubrik: | Hobby & Freizeit |
Thema: | Schienenfahrzeuge |
Medium: | Taschenbuch |
Inhalt: | 160 S. |
ISBN-13: | 9783936573626 |
ISBN-10: | 393657362X |
Sprache: |
Englisch
Deutsch |
Einband: | Kartoniert / Broschiert |
Autor: | Christoph, Groneck |
Hersteller: |
Schwandl, Robert
Schwandl, Robert Verlag |
Abbildungen: | Farbfotos und Netzpläne |
Maße: | 237 x 167 x 9 mm |
Von/Mit: | Groneck Christoph |
Erscheinungsdatum: | 20.05.2020 |
Gewicht: | 0,416 kg |
Warnhinweis