Zum Hauptinhalt springen Zur Suche springen Zur Hauptnavigation springen
Dekorationsartikel gehören nicht zum Leistungsumfang.
Games of Empire
Global Capitalism and Video Games Volume 29
Taschenbuch von Nick Dyer-Witheford (u. a.)
Sprache: Englisch

23,20 €*

inkl. MwSt.

Versandkostenfrei per Post / DHL

Lieferzeit 2-3 Wochen

Produkt Anzahl: Gib den gewünschten Wert ein oder benutze die Schaltflächen um die Anzahl zu erhöhen oder zu reduzieren.
Kategorien:
Beschreibung
Nick Dyer-Witheford is associate professor and associate dean in the Faculty of Information and Media Studies at the University of Western Ontario.

Greig de Peuter is a doctoral candidate in the School of Communication at Simon Fraser University.
Nick Dyer-Witheford is associate professor and associate dean in the Faculty of Information and Media Studies at the University of Western Ontario.

Greig de Peuter is a doctoral candidate in the School of Communication at Simon Fraser University.
Über den Autor
Nick Dyer-Witheford is associate professor and associate dean in the Faculty of Information and Media Studies at the University of Western Ontario.

Greig de Peuter is a doctoral candidate in the School of Communication at Simon Fraser University.
Inhaltsverzeichnis

Acknowledgments

Introduction: Games in the Age of Empire

Part I. Game Engine: Labor, Capital, Machine

1. Immaterial Labor: A Workers' History of Videogaming

2. Cognitive Capitalism: Electronic Arts

3. Machinic Subjects: The Xbox and Its Rivals

Part II. Gameplay: Virtual/Actual

4. Banal War: Full Spectrum Warrior

5. Biopower Play: World of Warcraft

6. Imperial City: Grand Theft Auto

Part III. New Game?

7. Games of Multitude

8. Exodus: The Metaverse and the Mines

Notes

Bibliography

Index

Details
Erscheinungsjahr: 2009
Fachbereich: Computerspiele
Genre: Importe, Informatik
Rubrik: Naturwissenschaften & Technik
Medium: Taschenbuch
Inhalt: Kartoniert / Broschiert
ISBN-13: 9780816666119
ISBN-10: 0816666113
Sprache: Englisch
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Dyer-Witheford, Nick
de Peuter, Greig
Hersteller: University of Minnesota Press
Verantwortliche Person für die EU: Libri GmbH, Europaallee 1, D-36244 Bad Hersfeld, gpsr@libri.de
Maße: 213 x 140 x 23 mm
Von/Mit: Nick Dyer-Witheford (u. a.)
Erscheinungsdatum: 01.12.2009
Gewicht: 0,402 kg
Artikel-ID: 132519529
Über den Autor
Nick Dyer-Witheford is associate professor and associate dean in the Faculty of Information and Media Studies at the University of Western Ontario.

Greig de Peuter is a doctoral candidate in the School of Communication at Simon Fraser University.
Inhaltsverzeichnis

Acknowledgments

Introduction: Games in the Age of Empire

Part I. Game Engine: Labor, Capital, Machine

1. Immaterial Labor: A Workers' History of Videogaming

2. Cognitive Capitalism: Electronic Arts

3. Machinic Subjects: The Xbox and Its Rivals

Part II. Gameplay: Virtual/Actual

4. Banal War: Full Spectrum Warrior

5. Biopower Play: World of Warcraft

6. Imperial City: Grand Theft Auto

Part III. New Game?

7. Games of Multitude

8. Exodus: The Metaverse and the Mines

Notes

Bibliography

Index

Details
Erscheinungsjahr: 2009
Fachbereich: Computerspiele
Genre: Importe, Informatik
Rubrik: Naturwissenschaften & Technik
Medium: Taschenbuch
Inhalt: Kartoniert / Broschiert
ISBN-13: 9780816666119
ISBN-10: 0816666113
Sprache: Englisch
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Dyer-Witheford, Nick
de Peuter, Greig
Hersteller: University of Minnesota Press
Verantwortliche Person für die EU: Libri GmbH, Europaallee 1, D-36244 Bad Hersfeld, gpsr@libri.de
Maße: 213 x 140 x 23 mm
Von/Mit: Nick Dyer-Witheford (u. a.)
Erscheinungsdatum: 01.12.2009
Gewicht: 0,402 kg
Artikel-ID: 132519529
Sicherheitshinweis

Ähnliche Produkte

Ähnliche Produkte