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Data Analysis Using SQL and Excel
Taschenbuch von Gordon S. Linoff
Sprache: Englisch

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Beschreibung
Die zweite Auflage von Data Analysis Using SQL and Excel zeigt, wie man diese beiden beliebten Werkzeuge der Datenabfrage und -analyse am besten nutzt, um anspruchsvolle Datenanalysen ohne komplexe, teuere Data-Mining-Tools einsetzen zu müssen. Sie lernen zunächst die grundlegenden statistischen Verfahren kennen, erfahren, wo und warum die einzelnen Analysen eingesetzt werden, und erhalten dann das notwendige Rüstzeug, um diese Analysen mit SQL und Excel durchzuführen. Jedes Beispiel enthält Beispiel-Codes, Tipps und Warnhinweise. Die begleitende Website bietet Datensätze und Excel-Tabellen zum besseren Verständnis des Themas.
- Vermittelt umfassend die notwendigen Grundlagen, um wichtige Analyseverfahren zu verstehen.
- Zeigt Analyseansätze, um genau die benötigten Ergebnisse zu erzielen.
- Erläutert, wie Analysen mit SQL und Excel durchgeführt werden.

In diesem Buch erfahren Sie, wie Sie mit bereits bekannten Tools aussagekräftige Ergebnisse erzielen.
Die zweite Auflage von Data Analysis Using SQL and Excel zeigt, wie man diese beiden beliebten Werkzeuge der Datenabfrage und -analyse am besten nutzt, um anspruchsvolle Datenanalysen ohne komplexe, teuere Data-Mining-Tools einsetzen zu müssen. Sie lernen zunächst die grundlegenden statistischen Verfahren kennen, erfahren, wo und warum die einzelnen Analysen eingesetzt werden, und erhalten dann das notwendige Rüstzeug, um diese Analysen mit SQL und Excel durchzuführen. Jedes Beispiel enthält Beispiel-Codes, Tipps und Warnhinweise. Die begleitende Website bietet Datensätze und Excel-Tabellen zum besseren Verständnis des Themas.
- Vermittelt umfassend die notwendigen Grundlagen, um wichtige Analyseverfahren zu verstehen.
- Zeigt Analyseansätze, um genau die benötigten Ergebnisse zu erzielen.
- Erläutert, wie Analysen mit SQL und Excel durchgeführt werden.

In diesem Buch erfahren Sie, wie Sie mit bereits bekannten Tools aussagekräftige Ergebnisse erzielen.
Über den Autor

GORDON S. LINOFF has been working with databases for more decades than he cares to admit. He starting learning about SQL by memorizing the SQL 92 standard while leading a development team (at the now-defunct Thinking Machines Corporation) writing the first high-performance database focused on the complex queries needed for decision support.

After that endeavor, Gordon co-founded Data Miners in 1998, a consulting practice devoted to data mining, analytics, and big data. A constant theme in his work is data--and often data in relational databases. His SQL skills have only gotten stronger over the years. In 2014, he was the top contributor to Stack Overflow, the leading question-and-answer-site for technical questions.

His other books include the bestselling Data Mining Techniques, Third Edition; Mastering Data Mining; and Mining the Web--which focus on data mining and analysis. This book follows on the popularity of the first edition, with a practical focus on how to actually get and interpret results.

Inhaltsverzeichnis
Foreword xxxiii

Introduction xxxvii

Chapter 1 A Data Miner Looks at SQL 1

Chapter 2 What's in a Table? Getting Started with Data Exploration 49

Chapter 3 How Different Is Different? 97

Chapter 4 Where Is It All Happening? Location, Location, Location 145

Chapter 5 It's a Matter of Time 197

Chapter 6 How Long Will Customers Last? Survival Analysis to Understand Customers and Their Value 255

Chapter 7 Factors Affecting Survival: The What and Why of Customer Tenure 315

Chapter 8 Customer Purchases and Other Repeated Events 367

Chapter 9 What's in a Shopping Cart? Market Basket Analysis 421

Chapter 10 Association Rules and Beyond 465

Chapter 11 Data Mining Models in SQL 507

Chapter 12 The Best-Fit Line: Linear Regression Models 561

Chapter 13 Building Customer Signatures for Further Analysis 609

Chapter 14 Performance Is the Issue: Using SQL Effectively 655

Appendix Equivalent Constructs Among Databases 703

Index 731
Details
Erscheinungsjahr: 2016
Genre: Informatik
Rubrik: Naturwissenschaften & Technik
Medium: Taschenbuch
Inhalt: 800 S.
ISBN-13: 9781119021438
ISBN-10: 111902143X
Sprache: Englisch
Herstellernummer: 1W119021430
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Linoff, Gordon S.
Hersteller: John Wiley & Sons
John Wiley & Sons Inc
Maße: 233 x 187 x 43 mm
Von/Mit: Gordon S. Linoff
Erscheinungsdatum: 01.01.2016
Gewicht: 1,325 kg
Artikel-ID: 104947567
Über den Autor

GORDON S. LINOFF has been working with databases for more decades than he cares to admit. He starting learning about SQL by memorizing the SQL 92 standard while leading a development team (at the now-defunct Thinking Machines Corporation) writing the first high-performance database focused on the complex queries needed for decision support.

After that endeavor, Gordon co-founded Data Miners in 1998, a consulting practice devoted to data mining, analytics, and big data. A constant theme in his work is data--and often data in relational databases. His SQL skills have only gotten stronger over the years. In 2014, he was the top contributor to Stack Overflow, the leading question-and-answer-site for technical questions.

His other books include the bestselling Data Mining Techniques, Third Edition; Mastering Data Mining; and Mining the Web--which focus on data mining and analysis. This book follows on the popularity of the first edition, with a practical focus on how to actually get and interpret results.

Inhaltsverzeichnis
Foreword xxxiii

Introduction xxxvii

Chapter 1 A Data Miner Looks at SQL 1

Chapter 2 What's in a Table? Getting Started with Data Exploration 49

Chapter 3 How Different Is Different? 97

Chapter 4 Where Is It All Happening? Location, Location, Location 145

Chapter 5 It's a Matter of Time 197

Chapter 6 How Long Will Customers Last? Survival Analysis to Understand Customers and Their Value 255

Chapter 7 Factors Affecting Survival: The What and Why of Customer Tenure 315

Chapter 8 Customer Purchases and Other Repeated Events 367

Chapter 9 What's in a Shopping Cart? Market Basket Analysis 421

Chapter 10 Association Rules and Beyond 465

Chapter 11 Data Mining Models in SQL 507

Chapter 12 The Best-Fit Line: Linear Regression Models 561

Chapter 13 Building Customer Signatures for Further Analysis 609

Chapter 14 Performance Is the Issue: Using SQL Effectively 655

Appendix Equivalent Constructs Among Databases 703

Index 731
Details
Erscheinungsjahr: 2016
Genre: Informatik
Rubrik: Naturwissenschaften & Technik
Medium: Taschenbuch
Inhalt: 800 S.
ISBN-13: 9781119021438
ISBN-10: 111902143X
Sprache: Englisch
Herstellernummer: 1W119021430
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Linoff, Gordon S.
Hersteller: John Wiley & Sons
John Wiley & Sons Inc
Maße: 233 x 187 x 43 mm
Von/Mit: Gordon S. Linoff
Erscheinungsdatum: 01.01.2016
Gewicht: 1,325 kg
Artikel-ID: 104947567
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