Zum Hauptinhalt springen
Dekorationsartikel gehören nicht zum Leistungsumfang.
Stimmt! Edexcel GCSE German Foundation Student Book
Taschenbuch von Carolyn Batstone (u. a.)
Sprache: Englisch

52,35 €*

inkl. MwSt.

Versandkostenfrei per Post / DHL

Lieferzeit 1-2 Wochen

Kategorien:
Beschreibung

Expertly structured Student Book for Edexcel GCSE (9-1) German (foundation tier). Designed to help learners use language independently and to the best of their ability, with fresh and engaging content from the target language culture.

Expertly structured Student Book for Edexcel GCSE (9-1) German (foundation tier). Designed to help learners use language independently and to the best of their ability, with fresh and engaging content from the target language culture.

Über den Autor

Written by Harriette Lanzer; Michael Spencer; Carolyn Batstone; Lisa Probert

Inhaltsverzeichnis
Inhalt
Kapitel 1: Auf in die Schule! Theme: School
Startpunkt 1: So ist das Schulleben!
Talking about school subjects and clothes
Using verbs in the present tense
Startpunkt 2: Es beginnt mit der Grundschule
Talking about whats in your pencil case
Using the past tense (imperfect and perfect)
Einheit 1: Mit Freude in die Schule?
Talking about what you are and are not looking forward to at school this year
Giving opinions with reasons, using denn and weil
Einheit 2: Der Schultag
Describing a school day
Asking and answering questions
Einheit 3: Ordnung muss sein!
Discussing school rules
Using modal verbs: mussen, kï¿¿nnen, durfen
Einheit 4: Wissenswertes: Das Schulsystem
Learning about different types of German schools
Understanding a literary text
Einheit 5: Wir fahren mit der Klasse weg!
Talking about school exchanges and class trips
Using the future tense
Einheit 6: Erfolge feiern
Talking about success and achievement at school
Perfect tense of separable verbs
Lese- und Hï¿¿rtest
Mundlicher Test
Schreibtest
Wï¿¿rter
Kapitel 2: Zeit fur Freizeit Theme: Identity and culture
Startpunkt: Verschiedene Freizeitaktivitï¿¿ten
Discussing leisure activities
Using nouns and articles
Einheit 1: Wer liest heute noch Bucher?
Discussing reading habits
Using some adverbs of frequency and place
Einheit 2: Musik ist mein Leben
Discussing music
Expressing preferences using gern, lieber, am liebsten
Einheit 3: Film und Fernsehen
Discussing film and television
Using plural nouns
Einheit 4: Sport fur alle
Discussing sport in Switzerland
Using the conditional
Einheit 5: Wir feiern!
Learning about celebrations and festivals
Using several tenses together
Lese- und Hï¿¿rtest
Mundlicher Test
Schreibtest
Wï¿¿rter
Kapitel 3: Menschliche Beziehungen Theme: Identity and culture
Startpunkt: Wir machen Fotos
Describing photos
Reviewing adjectives
Einheit 1: Auf gute Freundschaft!
Talking about what makes a good friend
Using possessive adjectives
Einheit 2: Wir verstehen uns gut manchmal!
Describing relationships
Using the dative with mit
Einheit 3: Mein Wochenende
Discussing weekend activities
Using the prepositions in and an
Einheit 4: Wer ist dein Vorbild?
Discussing role models
Using pronouns to talk about different people
Einheit 5: Damals und heute
Comparing your life as a child with your life now
Using modal verbs in the imperfect tense
Lese- und Hï¿¿rtest
Mundlicher Test
Schreibtest
Wï¿¿rter
Kapitel 4: Willkommen bei mir! Theme: Identity and culture
Startpunkt 1: So ist es bei mir
Describing your house and home
Using irregular verbs in the present tense
Startpunkt 2: Leckerbissen?!
Describing food and drink items
Using separable verbs
Einheit 1: Herzlich willkommen!
Meeting and greeting an exchange partner
Applying the correct register: du or Sie
Einheit 2: Rund um mein Zuhause
Describing your home
Prepositions with accusative and dative
Einheit 3: Ein Tag in meinem Leben
Talking about what you do on a typical day
Using reflexive and separable verbs
Einheit 4: Zu Tisch!
Discussing traditional German meals
Giving opinions in the past tense
Einheit 5: Total vernetzt
Discussing how and when you use social media and technology
Using wenn clauses
Einheit 6: Technologiefeind oder -freund?
Discussing advantages and disadvantages of social media and technology
Expressing complex opinions with dass
Lese- und Hï¿¿rtest
Mundlicher Test
Schreibtest
Wï¿¿rter
Kapitel 5: Ich Wien Theme: Local area, holiday and travel
Startpunkt: Reiseplanung richtig machen!
Describing forms of transport and making a hotel booking
Using clauses and subordinate clauses with two verbs
Einheit 1: Wie fahren wir nach Wien?
Discussing ways of travelling and buying train tickets
Comparative and superlative adjectives
Einheit 2: Wo ubernachten wir?
Describing accommodation and associated problems
Using the demonstrative article dieser
Einheit 3: Wie komme ich zur Oper?
Asking for and understanding directions to sights in Vienna
Using imperatives
Einheit 4: Ein Wiener Schnitzel, bitte!
Ordering at a restaurant
Using wenn clauses with the subjunctive
Einheit 5: Einkaufen in der Kï¿¿rntner Straï¿¿e
Shopping for souvenirs
Nominative and accusative adjective endings (definite and demonstrative articles)
Einheit 6: Probleme im Prater
Describing problems
Using seit + present tense
Lese- und Hï¿¿rtest
Mundlicher Test
Schreibtest
Wï¿¿rter
Kapitel 6: Im Urlaub und zu Hause Theme: Local area, holiday and travel
Startpunkt 1: Beliebte Reiseziele
Talking about popular holiday destinations
Using nach, in and an to say where you are going to
Startpunkt 2: Das Wetter
Talking about the weather
Using werden in the present tense
Einheit 1: Dein Urlaubsstil
Discussing different types of holidays
Using prepositions with the genitive
Einheit 2: Wie war der Urlaub?
Discussing holiday experiences
Using the pluperfect tense
Einheit 3: Urlaubsplï¿¿ne
Discussing holiday plans
Using infinitive constructions with zu
Einheit 4: Willkommen auf Sylt
Describing places where people live
Using es gibt with ein and kein
Einheit 5: Meine Stadt: Vor- und Nachteile
Assessing the advantages and disadvantages of where you live
Saying what you could, should or would do
Lese- und Hï¿¿rtest
Mundlicher Test
Schreibtest
Wï¿¿rter
Kapitel 7: Rund um die Arbeit Theme: Future aspirations, study and work
Startpunkt 1: Arbeiterinnen und Arbeiter
Describing jobs and places of work
Using masculine and feminine nouns
Startpunkt 2: Was macht man bei der Arbeit?
Asking and answering questions about a job
Using conjunctions and intensifiers
Einheit 1: Berufsbilder
Understanding job descriptions
Recognising sequencers
Einheit 2: Mein Berufsprofil
Preparing a personal profile for job applications
Developing an understanding of word order with weil
Einheit 3: Traum und Wirklichkeit
Talking about your dream job
Using a variety of tenses
Einheit 4: Sprachen ï¿¿ffnen Turen
Discussing reasons for learning German and other languages
Using um zu
Einheit 5: Sprachen verbessern Chancen
Talking about using German beyond school
Using etwas plus an adjective
Lese- und Hï¿¿rtest
Mundlicher Test
Schreibtest
Wï¿¿rter
Kapitel 8: Eine wunderbare Welt Theme: International and global dimension
Startpunkt 1: Festivals und Events
Describing international festivals and events
Forming questions
Startpunkt 2: Der Berlin-Marathon
Discussing ways of being involved in a sporting event
Using prepositions with the accusative
Einheit 1: Die Olympischen Winterspiele
Debating the advantages and disadvantages of a global sporting event
Coping with numbers and dates
Einheit 2: Der Eurovision Song Contest
Discussing the positive and negative aspects of a global music event
Developing an awareness of adjectival nouns
Einheit 3: Umwelt macht Schule
Explaining what a school does to be environmentally friendly
Using comparative and superlative adjectives and adverbs
Einheit 4: Wie werden wir gruner?
Explaining what a country can do to be environmentally friendly
Using subordinate clauses
Einheit 5: Kampagnen und gute Zwecke
Understanding texts about international and local campaigns
Developing an awareness of the passive
Lese- und Hï¿¿rtest
Mundlicher Test
Schreibtest
Wï¿¿rter
Wiederholung
Kapitel 1: Auf in die Schule!
Kapitel 2: Zeit fur Freizeit
Kapitel 3: Menschliche Beziehungen
Kapitel 4: Willkommen bei mir!
Kapitel 5: Ich Wien
Kapitel 6: Im Urlaub und zu Hause
Kapitel 7: Rund um die Arbeit
Kapitel 8: Eine wunderbare Welt
General conversation questions
Extra: Kapitel 1-8
Grammatik
Verbtabellen
Details
Erscheinungsjahr: 2016
Produktart: Schulbücher
Rubrik: Schule & Lernen
Medium: Taschenbuch
Inhalt: Kartoniert / Broschiert
ISBN-13: 9781292132723
ISBN-10: 1292132728
Sprache: Englisch
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Batstone, Carolyn
Lanzer, Harriette
Probert, Lisa
Spencer, Michael
Hersteller: Pearson Education Limited
Maße: 275 x 220 x 10 mm
Von/Mit: Carolyn Batstone (u. a.)
Erscheinungsdatum: 05.12.2016
Gewicht: 0,498 kg
Artikel-ID: 107934956
Über den Autor

Written by Harriette Lanzer; Michael Spencer; Carolyn Batstone; Lisa Probert

Inhaltsverzeichnis
Inhalt
Kapitel 1: Auf in die Schule! Theme: School
Startpunkt 1: So ist das Schulleben!
Talking about school subjects and clothes
Using verbs in the present tense
Startpunkt 2: Es beginnt mit der Grundschule
Talking about whats in your pencil case
Using the past tense (imperfect and perfect)
Einheit 1: Mit Freude in die Schule?
Talking about what you are and are not looking forward to at school this year
Giving opinions with reasons, using denn and weil
Einheit 2: Der Schultag
Describing a school day
Asking and answering questions
Einheit 3: Ordnung muss sein!
Discussing school rules
Using modal verbs: mussen, kï¿¿nnen, durfen
Einheit 4: Wissenswertes: Das Schulsystem
Learning about different types of German schools
Understanding a literary text
Einheit 5: Wir fahren mit der Klasse weg!
Talking about school exchanges and class trips
Using the future tense
Einheit 6: Erfolge feiern
Talking about success and achievement at school
Perfect tense of separable verbs
Lese- und Hï¿¿rtest
Mundlicher Test
Schreibtest
Wï¿¿rter
Kapitel 2: Zeit fur Freizeit Theme: Identity and culture
Startpunkt: Verschiedene Freizeitaktivitï¿¿ten
Discussing leisure activities
Using nouns and articles
Einheit 1: Wer liest heute noch Bucher?
Discussing reading habits
Using some adverbs of frequency and place
Einheit 2: Musik ist mein Leben
Discussing music
Expressing preferences using gern, lieber, am liebsten
Einheit 3: Film und Fernsehen
Discussing film and television
Using plural nouns
Einheit 4: Sport fur alle
Discussing sport in Switzerland
Using the conditional
Einheit 5: Wir feiern!
Learning about celebrations and festivals
Using several tenses together
Lese- und Hï¿¿rtest
Mundlicher Test
Schreibtest
Wï¿¿rter
Kapitel 3: Menschliche Beziehungen Theme: Identity and culture
Startpunkt: Wir machen Fotos
Describing photos
Reviewing adjectives
Einheit 1: Auf gute Freundschaft!
Talking about what makes a good friend
Using possessive adjectives
Einheit 2: Wir verstehen uns gut manchmal!
Describing relationships
Using the dative with mit
Einheit 3: Mein Wochenende
Discussing weekend activities
Using the prepositions in and an
Einheit 4: Wer ist dein Vorbild?
Discussing role models
Using pronouns to talk about different people
Einheit 5: Damals und heute
Comparing your life as a child with your life now
Using modal verbs in the imperfect tense
Lese- und Hï¿¿rtest
Mundlicher Test
Schreibtest
Wï¿¿rter
Kapitel 4: Willkommen bei mir! Theme: Identity and culture
Startpunkt 1: So ist es bei mir
Describing your house and home
Using irregular verbs in the present tense
Startpunkt 2: Leckerbissen?!
Describing food and drink items
Using separable verbs
Einheit 1: Herzlich willkommen!
Meeting and greeting an exchange partner
Applying the correct register: du or Sie
Einheit 2: Rund um mein Zuhause
Describing your home
Prepositions with accusative and dative
Einheit 3: Ein Tag in meinem Leben
Talking about what you do on a typical day
Using reflexive and separable verbs
Einheit 4: Zu Tisch!
Discussing traditional German meals
Giving opinions in the past tense
Einheit 5: Total vernetzt
Discussing how and when you use social media and technology
Using wenn clauses
Einheit 6: Technologiefeind oder -freund?
Discussing advantages and disadvantages of social media and technology
Expressing complex opinions with dass
Lese- und Hï¿¿rtest
Mundlicher Test
Schreibtest
Wï¿¿rter
Kapitel 5: Ich Wien Theme: Local area, holiday and travel
Startpunkt: Reiseplanung richtig machen!
Describing forms of transport and making a hotel booking
Using clauses and subordinate clauses with two verbs
Einheit 1: Wie fahren wir nach Wien?
Discussing ways of travelling and buying train tickets
Comparative and superlative adjectives
Einheit 2: Wo ubernachten wir?
Describing accommodation and associated problems
Using the demonstrative article dieser
Einheit 3: Wie komme ich zur Oper?
Asking for and understanding directions to sights in Vienna
Using imperatives
Einheit 4: Ein Wiener Schnitzel, bitte!
Ordering at a restaurant
Using wenn clauses with the subjunctive
Einheit 5: Einkaufen in der Kï¿¿rntner Straï¿¿e
Shopping for souvenirs
Nominative and accusative adjective endings (definite and demonstrative articles)
Einheit 6: Probleme im Prater
Describing problems
Using seit + present tense
Lese- und Hï¿¿rtest
Mundlicher Test
Schreibtest
Wï¿¿rter
Kapitel 6: Im Urlaub und zu Hause Theme: Local area, holiday and travel
Startpunkt 1: Beliebte Reiseziele
Talking about popular holiday destinations
Using nach, in and an to say where you are going to
Startpunkt 2: Das Wetter
Talking about the weather
Using werden in the present tense
Einheit 1: Dein Urlaubsstil
Discussing different types of holidays
Using prepositions with the genitive
Einheit 2: Wie war der Urlaub?
Discussing holiday experiences
Using the pluperfect tense
Einheit 3: Urlaubsplï¿¿ne
Discussing holiday plans
Using infinitive constructions with zu
Einheit 4: Willkommen auf Sylt
Describing places where people live
Using es gibt with ein and kein
Einheit 5: Meine Stadt: Vor- und Nachteile
Assessing the advantages and disadvantages of where you live
Saying what you could, should or would do
Lese- und Hï¿¿rtest
Mundlicher Test
Schreibtest
Wï¿¿rter
Kapitel 7: Rund um die Arbeit Theme: Future aspirations, study and work
Startpunkt 1: Arbeiterinnen und Arbeiter
Describing jobs and places of work
Using masculine and feminine nouns
Startpunkt 2: Was macht man bei der Arbeit?
Asking and answering questions about a job
Using conjunctions and intensifiers
Einheit 1: Berufsbilder
Understanding job descriptions
Recognising sequencers
Einheit 2: Mein Berufsprofil
Preparing a personal profile for job applications
Developing an understanding of word order with weil
Einheit 3: Traum und Wirklichkeit
Talking about your dream job
Using a variety of tenses
Einheit 4: Sprachen ï¿¿ffnen Turen
Discussing reasons for learning German and other languages
Using um zu
Einheit 5: Sprachen verbessern Chancen
Talking about using German beyond school
Using etwas plus an adjective
Lese- und Hï¿¿rtest
Mundlicher Test
Schreibtest
Wï¿¿rter
Kapitel 8: Eine wunderbare Welt Theme: International and global dimension
Startpunkt 1: Festivals und Events
Describing international festivals and events
Forming questions
Startpunkt 2: Der Berlin-Marathon
Discussing ways of being involved in a sporting event
Using prepositions with the accusative
Einheit 1: Die Olympischen Winterspiele
Debating the advantages and disadvantages of a global sporting event
Coping with numbers and dates
Einheit 2: Der Eurovision Song Contest
Discussing the positive and negative aspects of a global music event
Developing an awareness of adjectival nouns
Einheit 3: Umwelt macht Schule
Explaining what a school does to be environmentally friendly
Using comparative and superlative adjectives and adverbs
Einheit 4: Wie werden wir gruner?
Explaining what a country can do to be environmentally friendly
Using subordinate clauses
Einheit 5: Kampagnen und gute Zwecke
Understanding texts about international and local campaigns
Developing an awareness of the passive
Lese- und Hï¿¿rtest
Mundlicher Test
Schreibtest
Wï¿¿rter
Wiederholung
Kapitel 1: Auf in die Schule!
Kapitel 2: Zeit fur Freizeit
Kapitel 3: Menschliche Beziehungen
Kapitel 4: Willkommen bei mir!
Kapitel 5: Ich Wien
Kapitel 6: Im Urlaub und zu Hause
Kapitel 7: Rund um die Arbeit
Kapitel 8: Eine wunderbare Welt
General conversation questions
Extra: Kapitel 1-8
Grammatik
Verbtabellen
Details
Erscheinungsjahr: 2016
Produktart: Schulbücher
Rubrik: Schule & Lernen
Medium: Taschenbuch
Inhalt: Kartoniert / Broschiert
ISBN-13: 9781292132723
ISBN-10: 1292132728
Sprache: Englisch
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Batstone, Carolyn
Lanzer, Harriette
Probert, Lisa
Spencer, Michael
Hersteller: Pearson Education Limited
Maße: 275 x 220 x 10 mm
Von/Mit: Carolyn Batstone (u. a.)
Erscheinungsdatum: 05.12.2016
Gewicht: 0,498 kg
Artikel-ID: 107934956
Warnhinweis

Ähnliche Produkte

Ähnliche Produkte