Zum Hauptinhalt springen Zur Suche springen Zur Hauptnavigation springen
Dekorationsartikel gehören nicht zum Leistungsumfang.
The Politics of Collecting
Race and the Aestheticization of Property
Taschenbuch von Eunsong Kim
Sprache: Englisch

34,95 €*

inkl. MwSt.

Versandkostenfrei per Post / DHL

Lieferzeit 1-2 Wochen

Produkt Anzahl: Gib den gewünschten Wert ein oder benutze die Schaltflächen um die Anzahl zu erhöhen oder zu reduzieren.
Kategorien:
Beschreibung
Eunsong Kim traces how racial capitalism and colonialism situated the rise of US museum collections and conceptual art forms.
Eunsong Kim traces how racial capitalism and colonialism situated the rise of US museum collections and conceptual art forms.
Über den Autor
Eunsong Kim
Inhaltsverzeichnis
Prelude. On Motivations ix
Acknowledgments xiii
Introduction 1
1. Personal Collection and the Museum Form: Racial Capitalism, Settler Colonialism, and the Legacies of the Homestead Strike of 1892 33
2. Scientific Management and Conceptual Art: The Invention of the Artist Manager 62
3. Whiteness as Property and Found Object Art: Collecting and Canonizing Marcel Duchamp 92
4. Whiteness and the New: Neoliberalism and the Building of the Archive for New Poetry 118
5. Colonially Bound, Digitally Free: On the Distance between Object and Image 146
6. Neoliberal Aesthetics: The Legacies of the White Modernism 178
Coda. On Inoperation and Glory 208
Notes 215
Bibliography 273
Index 295
Details
Erscheinungsjahr: 2024
Genre: Importe, Kunst
Rubrik: Kunst & Musik
Thema: Kunstgeschichte
Medium: Taschenbuch
Inhalt: Einband - flex.(Paperback)
ISBN-13: 9781478030485
ISBN-10: 1478030488
Sprache: Englisch
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Kim, Eunsong
Hersteller: Duke University Press
Verantwortliche Person für die EU: Libri GmbH, Europaallee 1, D-36244 Bad Hersfeld, gpsr@libri.de
Maße: 221 x 152 x 22 mm
Von/Mit: Eunsong Kim
Erscheinungsdatum: 02.08.2024
Gewicht: 0,476 kg
Artikel-ID: 127871383
Über den Autor
Eunsong Kim
Inhaltsverzeichnis
Prelude. On Motivations ix
Acknowledgments xiii
Introduction 1
1. Personal Collection and the Museum Form: Racial Capitalism, Settler Colonialism, and the Legacies of the Homestead Strike of 1892 33
2. Scientific Management and Conceptual Art: The Invention of the Artist Manager 62
3. Whiteness as Property and Found Object Art: Collecting and Canonizing Marcel Duchamp 92
4. Whiteness and the New: Neoliberalism and the Building of the Archive for New Poetry 118
5. Colonially Bound, Digitally Free: On the Distance between Object and Image 146
6. Neoliberal Aesthetics: The Legacies of the White Modernism 178
Coda. On Inoperation and Glory 208
Notes 215
Bibliography 273
Index 295
Details
Erscheinungsjahr: 2024
Genre: Importe, Kunst
Rubrik: Kunst & Musik
Thema: Kunstgeschichte
Medium: Taschenbuch
Inhalt: Einband - flex.(Paperback)
ISBN-13: 9781478030485
ISBN-10: 1478030488
Sprache: Englisch
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Kim, Eunsong
Hersteller: Duke University Press
Verantwortliche Person für die EU: Libri GmbH, Europaallee 1, D-36244 Bad Hersfeld, gpsr@libri.de
Maße: 221 x 152 x 22 mm
Von/Mit: Eunsong Kim
Erscheinungsdatum: 02.08.2024
Gewicht: 0,476 kg
Artikel-ID: 127871383
Sicherheitshinweis

Ähnliche Produkte

Ähnliche Produkte