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Beschreibung
Gennifer Weisenfeld examines the evolution of Japanese advertising graphic design from the early 1900s through the 1964 Tokyo Olympics, a pivotal design event that rebranded Japan on the world stage.
Gennifer Weisenfeld examines the evolution of Japanese advertising graphic design from the early 1900s through the 1964 Tokyo Olympics, a pivotal design event that rebranded Japan on the world stage.
Über den Autor
Gennifer Weisenfeld
Inhaltsverzeichnis
Acknowledgments ix
Introduction 1
1. Promoting the Profession 25
2. Visible Language + the Art of Letterforms 77
3. Health + Beauty 117
4. Food + Beverage 181
5. Light, Labor + Leisure 249
6. Nation + Empire 297
7. Transwar Design 353
Notes 407
Sources 449
Index 469
Details
Erscheinungsjahr: 2025
Genre: Importe, Kunst
Rubrik: Kunst & Musik
Thema: Kunstgeschichte
Medium: Taschenbuch
Inhalt: Einband - flex.(Paperback)
ISBN-13: 9781478031314
ISBN-10: 147803131X
Sprache: Englisch
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Weisenfeld, Gennifer
Hersteller: Duke University Press
Verantwortliche Person für die EU: Libri GmbH, Europaallee 1, D-36244 Bad Hersfeld, gpsr@libri.de
Maße: 234 x 156 x 28 mm
Von/Mit: Gennifer Weisenfeld
Erscheinungsdatum: 04.03.2025
Gewicht: 0,953 kg
Artikel-ID: 131784596

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