Zum Hauptinhalt springen
Dekorationsartikel gehören nicht zum Leistungsumfang.
Teaching Children with Autism to Mind-Read
A Practical Guide for Teachers and Parents
Taschenbuch von Julie A. Hadwin (u. a.)
Sprache: Englisch

59,25 €*

inkl. MwSt.

Versandkostenfrei per Post / DHL

Lieferzeit 1-2 Wochen

Kategorien:
Beschreibung
Das erste praxisorientierte Buch über die Anwendung der "Gedankentheorie" bei Kindern mit Autismus. Der Schwerpunkt liegt auf der wirkungsvollen Behandlung sozialer und kommunikativer Abnormitäten bei Kindern mit Autismus mit Hilfe der Gedankentheorie (auch als "Gedankenlesen" bezeichnet). Hier geht es um die Fähigkeit, den Gemütszustand (Gedanken, Einstellungen, Wünsche, Absichten etc.) anderer zu erfassen und die Fähigkeit, mit dieser Information zu ergründen, was sie sagen wollen, ihr Verhalten sinnvoll zu deuten und vorauszusagen, was sie als nächstes tun werden. Ein unverzichtbares Buch für alle, die in diesem Bereich arbeiten. (01/98)
Das erste praxisorientierte Buch über die Anwendung der "Gedankentheorie" bei Kindern mit Autismus. Der Schwerpunkt liegt auf der wirkungsvollen Behandlung sozialer und kommunikativer Abnormitäten bei Kindern mit Autismus mit Hilfe der Gedankentheorie (auch als "Gedankenlesen" bezeichnet). Hier geht es um die Fähigkeit, den Gemütszustand (Gedanken, Einstellungen, Wünsche, Absichten etc.) anderer zu erfassen und die Fähigkeit, mit dieser Information zu ergründen, was sie sagen wollen, ihr Verhalten sinnvoll zu deuten und vorauszusagen, was sie als nächstes tun werden. Ein unverzichtbares Buch für alle, die in diesem Bereich arbeiten. (01/98)
Über den Autor

Patricia Howlin is Principal Clinical Psychologist at the Maudsley Hospital, London, working mainly with autistic children and those suffering from pervasive developmental disorders. She is also Senior Lecturer in the Department of Child and Adolescent Psychiatry and Psychology at the Institute of Psychiatry, London. She has been involved in research and treatment with autistic children for many years. Her research interests include a follow-up study of autistic individuals, and a comparison of young autistic adults and a matched group of individuals with severe early language delays.

Simon Baron-Cohen is Professor of Developmental Psychopathology and Director of the Autism Research Centre at Cambridge University, UK, and one of the co-discoverers of the 'theory of mind' deficit in autism. His books include Mindblindness (1995); The Essential Difference (2003); and Autism and Asperger Syndrome: The Facts (2009).

Julie A. Hadwin is Senior Lecturer in Psychology at the University of Southampton. She has used cognitive models to study emotional disorders in childhood and has written several seminal papers to understand attention to threat in childhood anxiety. Her publications include Teaching Children with Autism to Mind-Read (with Patricia Howlin and Simon Baron-Cohen, Wiley, 1999).

Inhaltsverzeichnis
Teaching About Emotions.

Teaching About Informational States.

Developing Pretend Play.

Future Directions.
Details
Erscheinungsjahr: 1998
Fachbereich: Andere Fachgebiete
Genre: Medizin
Rubrik: Wissenschaften
Medium: Taschenbuch
Inhalt: XII
290 S.
ISBN-13: 9780471976233
ISBN-10: 0471976237
Sprache: Englisch
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Hadwin, Julie A.
Howlin, Patricia
Baron-Cohen, Simon
Hersteller: John Wiley & Sons
John Wiley & Sons Inc
Maße: 246 x 189 x 17 mm
Von/Mit: Julie A. Hadwin (u. a.)
Erscheinungsdatum: 18.11.1998
Gewicht: 0,592 kg
Artikel-ID: 129308796
Über den Autor

Patricia Howlin is Principal Clinical Psychologist at the Maudsley Hospital, London, working mainly with autistic children and those suffering from pervasive developmental disorders. She is also Senior Lecturer in the Department of Child and Adolescent Psychiatry and Psychology at the Institute of Psychiatry, London. She has been involved in research and treatment with autistic children for many years. Her research interests include a follow-up study of autistic individuals, and a comparison of young autistic adults and a matched group of individuals with severe early language delays.

Simon Baron-Cohen is Professor of Developmental Psychopathology and Director of the Autism Research Centre at Cambridge University, UK, and one of the co-discoverers of the 'theory of mind' deficit in autism. His books include Mindblindness (1995); The Essential Difference (2003); and Autism and Asperger Syndrome: The Facts (2009).

Julie A. Hadwin is Senior Lecturer in Psychology at the University of Southampton. She has used cognitive models to study emotional disorders in childhood and has written several seminal papers to understand attention to threat in childhood anxiety. Her publications include Teaching Children with Autism to Mind-Read (with Patricia Howlin and Simon Baron-Cohen, Wiley, 1999).

Inhaltsverzeichnis
Teaching About Emotions.

Teaching About Informational States.

Developing Pretend Play.

Future Directions.
Details
Erscheinungsjahr: 1998
Fachbereich: Andere Fachgebiete
Genre: Medizin
Rubrik: Wissenschaften
Medium: Taschenbuch
Inhalt: XII
290 S.
ISBN-13: 9780471976233
ISBN-10: 0471976237
Sprache: Englisch
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Hadwin, Julie A.
Howlin, Patricia
Baron-Cohen, Simon
Hersteller: John Wiley & Sons
John Wiley & Sons Inc
Maße: 246 x 189 x 17 mm
Von/Mit: Julie A. Hadwin (u. a.)
Erscheinungsdatum: 18.11.1998
Gewicht: 0,592 kg
Artikel-ID: 129308796
Warnhinweis

Ähnliche Produkte

Ähnliche Produkte