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Psychology of Fake News
Accepting, Sharing, and Correcting Misinformation
Taschenbuch von Rainer Greifeneder
Sprache: Englisch

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Beschreibung
01. What is new and true about fake news? Greifeneder, R., Jaffé, M. E., Newman, E., & Schwarz, N. 02. How Bad is the Fake News Problem? The Role of Baseline Information in Public Perceptions Lyons, B., Merola, V., & Reifler, J. 03. Truth and the Dynamics of News Diffusion on Twitter Ackland, R. & Gwynn, K. 04. Retracted Articles – The Scientific Version of Fake News Bar-Ilan, J. & Halevi, G. 05. When (Fake) News Feels True: Intuitions of Truth and the Acceptance and Correction of Misinformation Schwarz, N. & Jalbert, M. 06. Truthiness: How Non-Probative Photos Shape Belief Newman, E. J. & Zhang, L. 07. Can that be True or is it just Fake News? New Perspectives on the Negativity Bias in Judgments of Truth Jaffé, M. E. & Greifeneder, R. 08. False Beliefs: Byproducts of an Adaptive Knowledge Base? Marsh, E. J. & Stanley, M. 09. Psychological Inoculation against Fake News van der Linden, S. & Roozenbeek, J. 10. Your fake news, our facts: Identity-based motivation shapes what we believe, share, and accept Oyserman, D. & Dawson, A. 11. Conspiracy Beliefs: Knowledge, Ego-Defense, and Social Integration in the Processing of Fake News Albaraccin, D. 12. Fake News Attributions as a Source of Nonspecific Structure Axt, J. R., Landau, M. J., & Kay, A. C.
01. What is new and true about fake news? Greifeneder, R., Jaffé, M. E., Newman, E., & Schwarz, N. 02. How Bad is the Fake News Problem? The Role of Baseline Information in Public Perceptions Lyons, B., Merola, V., & Reifler, J. 03. Truth and the Dynamics of News Diffusion on Twitter Ackland, R. & Gwynn, K. 04. Retracted Articles – The Scientific Version of Fake News Bar-Ilan, J. & Halevi, G. 05. When (Fake) News Feels True: Intuitions of Truth and the Acceptance and Correction of Misinformation Schwarz, N. & Jalbert, M. 06. Truthiness: How Non-Probative Photos Shape Belief Newman, E. J. & Zhang, L. 07. Can that be True or is it just Fake News? New Perspectives on the Negativity Bias in Judgments of Truth Jaffé, M. E. & Greifeneder, R. 08. False Beliefs: Byproducts of an Adaptive Knowledge Base? Marsh, E. J. & Stanley, M. 09. Psychological Inoculation against Fake News van der Linden, S. & Roozenbeek, J. 10. Your fake news, our facts: Identity-based motivation shapes what we believe, share, and accept Oyserman, D. & Dawson, A. 11. Conspiracy Beliefs: Knowledge, Ego-Defense, and Social Integration in the Processing of Fake News Albaraccin, D. 12. Fake News Attributions as a Source of Nonspecific Structure Axt, J. R., Landau, M. J., & Kay, A. C.
Details
Erscheinungsjahr: 2020
Medium: Taschenbuch
Seiten: 240
Inhalt: Einband - flex.(Paperback)
ISBN-13: 9780367271831
ISBN-10: 0367271834
Sprache: Englisch
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Greifeneder, Rainer
Redaktion: Rainer Greifeneder
Mariela Jaffe
Eryn Newman
Norbert Schwarz
Auflage: 1. Auflage
Hersteller: Taylor & Francis
Abbildungen: 16 schwarz-weiß Tabellen
Maße: 234 x 156 x 13 mm
Von/Mit: Rainer Greifeneder
Erscheinungsdatum: 14.08.2020
Gewicht: 0,89 kg
preigu-id: 121568305
Details
Erscheinungsjahr: 2020
Medium: Taschenbuch
Seiten: 240
Inhalt: Einband - flex.(Paperback)
ISBN-13: 9780367271831
ISBN-10: 0367271834
Sprache: Englisch
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Greifeneder, Rainer
Redaktion: Rainer Greifeneder
Mariela Jaffe
Eryn Newman
Norbert Schwarz
Auflage: 1. Auflage
Hersteller: Taylor & Francis
Abbildungen: 16 schwarz-weiß Tabellen
Maße: 234 x 156 x 13 mm
Von/Mit: Rainer Greifeneder
Erscheinungsdatum: 14.08.2020
Gewicht: 0,89 kg
preigu-id: 121568305
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