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Dekorationsartikel gehören nicht zum Leistungsumfang.
la lunga strada di sabbia
Photographs by Paolo Di Paolo
Buch von Silvia Di Paolo
Sprache: Deutsch

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Kategorien:
Beschreibung
  • Sprachen: Deutsch, Englisch, Italienisch - Format: 26,5 x 30,5 cm
  • Paolo Di Paolo zeigt das sich wandelnde Italien Ende der 1950er-Jahre in unnachahmlicher Weise: persönlich, humorvoll und besonders.
  • Viele erstmals veröffentlichte Fotos aus den bekannten Reportagen
    La lunga strada di sabbia
    mit Pier Paolo Pasolini.

Ein einmaliger Einblick in ein wiederentdecktes dokumentarisches Fotoarchiv.


Der außergewöhnliche Bildband "La lunga strada di sabbia" ist die beispiellose Dokumentation einer Reisereportage des Schriftstellers und späteren Regisseurs Pier Paolo Pasolini und des Fotografen Paolo Di Paolo. Die beiden Männer sind im Sommer 1959 noch jung, gerade einmal 37 und 34 Jahre alt und machen sich gemeinsam auf, die italienischen Sommerferien im Auftrag von Arturo Tofanelli, dem Chefredakteur der Monatszeitschrift Successo und der Wochenzeitung Tempo zu dokumentieren. Die zwei, die sich bis dato gar nicht kannten, reisen dafür von Ventimiglia aus die Küste entlang in Richtung Süden, um bis nach Triest zu gelangen. Während der Schriftsteller Pasolini nach einer Welt verlorener literarischer Gespenster sucht, möchte Di Paolo ein Italien, das in die Zukunft blickt, abbilden. Von ihm stammt auch der Titel "La lunga strada di sabbia", was übersetzt "Der lange Weg des Sandes" bedeutet. Gerade diese gegensätzlichen Ansätze werden diese Reisereportage später zu ihrer ganz besonderen Bedeutung als Zeugin dieser Epoche verhelfen.


Das Coffee Table Book ist ein einmaliger Einblick in ein wiederentdecktes dokumentarisches Fotoarchiv. Es zeigt auf beeindruckende Weise, das sich im Wandel befindliche Italien der späten 1950'er, welches gerade erst am Anfang des Wirtschaftswunders steht. Noch aber, sind das Land und seine Einwohner verunsichert und haben sich vom Krieg nicht vollständig erholt. Die Menschen legen lange Wege zurück, um einen erholsamen Urlaub am Meer zu verbringen.


Beim Betrachten der Bilder steigen nostalgische Gefühle auf. Die lebhaften Szenen, die sich für den Leser in einem ruhigen Standbild präsentieren, laden dazu ein, die vielen Details genau zu entdecken. Alles wird greifbar, die damalige Mode, der Alltag, selbst die vorherrschende Stimmung lässt sich erahnen.


Ein großartiges Werk für alle, die sich für Geschichte und Italien interessieren. 200 Schwarz-weiß Fotografien auf 256 Seiten entführen den Leser in ein vergangenes Italien, das sich an der Schwelle zwischen Hoffnung und Angst, Zukunft und Vergangenheit befindet.

  • Sprachen: Deutsch, Englisch, Italienisch - Format: 26,5 x 30,5 cm
  • Paolo Di Paolo zeigt das sich wandelnde Italien Ende der 1950er-Jahre in unnachahmlicher Weise: persönlich, humorvoll und besonders.
  • Viele erstmals veröffentlichte Fotos aus den bekannten Reportagen
    La lunga strada di sabbia
    mit Pier Paolo Pasolini.

Ein einmaliger Einblick in ein wiederentdecktes dokumentarisches Fotoarchiv.


Der außergewöhnliche Bildband "La lunga strada di sabbia" ist die beispiellose Dokumentation einer Reisereportage des Schriftstellers und späteren Regisseurs Pier Paolo Pasolini und des Fotografen Paolo Di Paolo. Die beiden Männer sind im Sommer 1959 noch jung, gerade einmal 37 und 34 Jahre alt und machen sich gemeinsam auf, die italienischen Sommerferien im Auftrag von Arturo Tofanelli, dem Chefredakteur der Monatszeitschrift Successo und der Wochenzeitung Tempo zu dokumentieren. Die zwei, die sich bis dato gar nicht kannten, reisen dafür von Ventimiglia aus die Küste entlang in Richtung Süden, um bis nach Triest zu gelangen. Während der Schriftsteller Pasolini nach einer Welt verlorener literarischer Gespenster sucht, möchte Di Paolo ein Italien, das in die Zukunft blickt, abbilden. Von ihm stammt auch der Titel "La lunga strada di sabbia", was übersetzt "Der lange Weg des Sandes" bedeutet. Gerade diese gegensätzlichen Ansätze werden diese Reisereportage später zu ihrer ganz besonderen Bedeutung als Zeugin dieser Epoche verhelfen.


Das Coffee Table Book ist ein einmaliger Einblick in ein wiederentdecktes dokumentarisches Fotoarchiv. Es zeigt auf beeindruckende Weise, das sich im Wandel befindliche Italien der späten 1950'er, welches gerade erst am Anfang des Wirtschaftswunders steht. Noch aber, sind das Land und seine Einwohner verunsichert und haben sich vom Krieg nicht vollständig erholt. Die Menschen legen lange Wege zurück, um einen erholsamen Urlaub am Meer zu verbringen.


Beim Betrachten der Bilder steigen nostalgische Gefühle auf. Die lebhaften Szenen, die sich für den Leser in einem ruhigen Standbild präsentieren, laden dazu ein, die vielen Details genau zu entdecken. Alles wird greifbar, die damalige Mode, der Alltag, selbst die vorherrschende Stimmung lässt sich erahnen.


Ein großartiges Werk für alle, die sich für Geschichte und Italien interessieren. 200 Schwarz-weiß Fotografien auf 256 Seiten entführen den Leser in ein vergangenes Italien, das sich an der Schwelle zwischen Hoffnung und Angst, Zukunft und Vergangenheit befindet.

Über den Autor
Pier Paolo Pasolini born on March 5, 1922 in Bologna (Italy), son of Carlo Alberto Pasolini, an infantry lieutenant, and Susanna Colussi, a primary school teacher from Casarsa. During his childhood and adolescence he constantly moves with his family to various cities in Northern Italy, due to his father's career. He spends the summer holidays at his maternal home in Friuli and settles there during the Second World War. During his stay in Friuli, Pasolini's cultural commitment sticks to the discovery of the maternal idiom as the language of poetry. In 1942 his first collection of verses in the Friulian language was released under the name Poems in Casarsa. Alongside the practice of verse, he increases his writing in prose and continues the exercise of painting. In 1950 Pasolini was forced to leave Friuli, where he works as a teacher, and shelters in Rome with his mother. The Roman years marks his commitment in many areas. In 1954 he published the volume of poems La meglio gioventù and in 1955 the novel Ragazzi di vita. The collections of poems Gramsci's Ashes and The Nithingale of the Catholic Church will follow. In cinematography he first begins collaborating with Fellini and Bolognini and in 1961 he debuts as a director with the film Accattone. In the '60 and '70 he undertakes numerous trips abroad. He is engaged in writing theatrical scripts. Since 1973 he collaborates with the Corriere della Sera where he publishes many articles, then collected in the volumes Corsair Writings (1975) and Lutheran Letters (published after death in 1976), where he addresses Italian burning issues. In the night between November 1st and 2nd, 1975 Pasolini was murdered near Ostia's seaplane base. Born on May 17, 1925 in Larino (Molise), Paolo Di Paolo moves to Rome immediately after the war and enrolls a course of History and Philosophy at La Sapienza University. He becomes close to the Roman art scene, in particular with the Forma 1 artists, developing his interest in the figurative arts through the photographic medium. His debut as a photographer takes place as an amateur, meaning "photographing for pleasure". In 1954 his first photo is published in the cultural weekly Il Mondo directed by Mario Pannunzio, in which, until the newspaper closes in 1966, Di Paolo is the most published photographer. Between 1954 and 1956 he collaborates with La Settimana Incom Illustrata and in the same period he begins a long-term partnership with the weekly Tempo, which lasts until its closure. Numerous reportages are signed with the most successful journalists of the time. As an Envoy, he travels to the Soviet Union, Iran, Japan, the United States, as well as across Europe. Thanks to the friendships established in the cinema and the art world, he creates private and exclusive photos of the greatest intellectuals, artists, actors, and directors of the time; he's mostly focused on documenting the society and people, reporting the changes from post-war to the "economic boom". He concludes his photographic career in tandem with Irene Brin, a well-known costume journalist, focusing on fashion assignments and jet-set reportages. With the advent of television and the paparazzi, the closure of many newspapers and the gossip-oriented press, in 1968 Paolo Di Paolo decides to stop taking photographs and to devote himself to studies, curating as historian and graphic designer editions for the Arma di Carabinieri Corps.
Details
Erscheinungsjahr: 2023
Genre: Kunst
Rubrik: Kunst & Musik
Thema: Fotografie
Medium: Buch
Inhalt: 256 S.
200 s/w Fotos
ISBN-13: 9783961714889
ISBN-10: 3961714886
Sprache: Deutsch
Einband: Gebunden
Autor: Di Paolo, Silvia
Hersteller: teNeues Verlag GmbH
Abbildungen: ca. 200 Schwarz/Weißfotografien
Maße: 319 x 274 x 30 mm
Von/Mit: Silvia Di Paolo
Erscheinungsdatum: 02.10.2023
Gewicht: 2,006 kg
Artikel-ID: 126780513
Über den Autor
Pier Paolo Pasolini born on March 5, 1922 in Bologna (Italy), son of Carlo Alberto Pasolini, an infantry lieutenant, and Susanna Colussi, a primary school teacher from Casarsa. During his childhood and adolescence he constantly moves with his family to various cities in Northern Italy, due to his father's career. He spends the summer holidays at his maternal home in Friuli and settles there during the Second World War. During his stay in Friuli, Pasolini's cultural commitment sticks to the discovery of the maternal idiom as the language of poetry. In 1942 his first collection of verses in the Friulian language was released under the name Poems in Casarsa. Alongside the practice of verse, he increases his writing in prose and continues the exercise of painting. In 1950 Pasolini was forced to leave Friuli, where he works as a teacher, and shelters in Rome with his mother. The Roman years marks his commitment in many areas. In 1954 he published the volume of poems La meglio gioventù and in 1955 the novel Ragazzi di vita. The collections of poems Gramsci's Ashes and The Nithingale of the Catholic Church will follow. In cinematography he first begins collaborating with Fellini and Bolognini and in 1961 he debuts as a director with the film Accattone. In the '60 and '70 he undertakes numerous trips abroad. He is engaged in writing theatrical scripts. Since 1973 he collaborates with the Corriere della Sera where he publishes many articles, then collected in the volumes Corsair Writings (1975) and Lutheran Letters (published after death in 1976), where he addresses Italian burning issues. In the night between November 1st and 2nd, 1975 Pasolini was murdered near Ostia's seaplane base. Born on May 17, 1925 in Larino (Molise), Paolo Di Paolo moves to Rome immediately after the war and enrolls a course of History and Philosophy at La Sapienza University. He becomes close to the Roman art scene, in particular with the Forma 1 artists, developing his interest in the figurative arts through the photographic medium. His debut as a photographer takes place as an amateur, meaning "photographing for pleasure". In 1954 his first photo is published in the cultural weekly Il Mondo directed by Mario Pannunzio, in which, until the newspaper closes in 1966, Di Paolo is the most published photographer. Between 1954 and 1956 he collaborates with La Settimana Incom Illustrata and in the same period he begins a long-term partnership with the weekly Tempo, which lasts until its closure. Numerous reportages are signed with the most successful journalists of the time. As an Envoy, he travels to the Soviet Union, Iran, Japan, the United States, as well as across Europe. Thanks to the friendships established in the cinema and the art world, he creates private and exclusive photos of the greatest intellectuals, artists, actors, and directors of the time; he's mostly focused on documenting the society and people, reporting the changes from post-war to the "economic boom". He concludes his photographic career in tandem with Irene Brin, a well-known costume journalist, focusing on fashion assignments and jet-set reportages. With the advent of television and the paparazzi, the closure of many newspapers and the gossip-oriented press, in 1968 Paolo Di Paolo decides to stop taking photographs and to devote himself to studies, curating as historian and graphic designer editions for the Arma di Carabinieri Corps.
Details
Erscheinungsjahr: 2023
Genre: Kunst
Rubrik: Kunst & Musik
Thema: Fotografie
Medium: Buch
Inhalt: 256 S.
200 s/w Fotos
ISBN-13: 9783961714889
ISBN-10: 3961714886
Sprache: Deutsch
Einband: Gebunden
Autor: Di Paolo, Silvia
Hersteller: teNeues Verlag GmbH
Abbildungen: ca. 200 Schwarz/Weißfotografien
Maße: 319 x 274 x 30 mm
Von/Mit: Silvia Di Paolo
Erscheinungsdatum: 02.10.2023
Gewicht: 2,006 kg
Artikel-ID: 126780513
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