Zum Hauptinhalt springen
Dekorationsartikel gehören nicht zum Leistungsumfang.
Good Ethics and Bad Choices
The Relevance of Behavioral Economics for Medical Ethics
Taschenbuch von Jennifer S. Blumenthal-Barby
Sprache: Englisch

56,75 €*

inkl. MwSt.

Versandkostenfrei per Post / DHL

Lieferzeit 1-2 Wochen

Kategorien:
Beschreibung
"An original examination of the relevance of behavioral economics for the practice of medical ethics"--
"An original examination of the relevance of behavioral economics for the practice of medical ethics"--
Über den Autor
Jennifer S. Blumenthal-Barby is Cullen Professor of Medical Ethics and Associate Director of the Center for Medical Ethics and Health Policy at Baylor College of Medicine.
Inhaltsverzeichnis
Chapter One: Decision Psychology and Medical Decision Making--How Patients Decide
Chapter Two: Bad Decisions?: What Behavioral Economics Means for Patient Autonomy, Decision Quality, and Well-being
Chapter Three: The Ethics of Using Nudging and Choice Architecture to Improve Decision-Making: Four Arguments for Nudging
Chapter Four: Are All Nudges Ethically Equal?
Chapter Five: Nudging in the Weeds: Case Studies of Nudging in the Clinic
Conclusion
Details
Fachbereich: Allgemeines
Medium: Taschenbuch
Inhalt: Einband - flex.(Paperback)
ISBN-13: 9780262542487
ISBN-10: 026254248X
Sprache: Englisch
Ausstattung / Beilage: Paperback
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Blumenthal-Barby, Jennifer S.
Hersteller: MIT Press
Maße: 229 x 152 x 16 mm
Von/Mit: Jennifer S. Blumenthal-Barby
Erscheinungsdatum: 03.08.2021
Gewicht: 0,434 kg
Artikel-ID: 119321440
Über den Autor
Jennifer S. Blumenthal-Barby is Cullen Professor of Medical Ethics and Associate Director of the Center for Medical Ethics and Health Policy at Baylor College of Medicine.
Inhaltsverzeichnis
Chapter One: Decision Psychology and Medical Decision Making--How Patients Decide
Chapter Two: Bad Decisions?: What Behavioral Economics Means for Patient Autonomy, Decision Quality, and Well-being
Chapter Three: The Ethics of Using Nudging and Choice Architecture to Improve Decision-Making: Four Arguments for Nudging
Chapter Four: Are All Nudges Ethically Equal?
Chapter Five: Nudging in the Weeds: Case Studies of Nudging in the Clinic
Conclusion
Details
Fachbereich: Allgemeines
Medium: Taschenbuch
Inhalt: Einband - flex.(Paperback)
ISBN-13: 9780262542487
ISBN-10: 026254248X
Sprache: Englisch
Ausstattung / Beilage: Paperback
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Blumenthal-Barby, Jennifer S.
Hersteller: MIT Press
Maße: 229 x 152 x 16 mm
Von/Mit: Jennifer S. Blumenthal-Barby
Erscheinungsdatum: 03.08.2021
Gewicht: 0,434 kg
Artikel-ID: 119321440
Warnhinweis