Dekorationsartikel gehören nicht zum Leistungsumfang.
Sprache:
Englisch
78,00 €*
Versandkostenfrei per Post / DHL
auf Lager, Lieferzeit 1-2 Werktage
Kategorien:
Beschreibung
The digital world opens up a vast number of spaces such as immersive virtual reality, digital book corners, and discourses marked by hashtags. Their potential for opening up new pathways for learning and teaching is yet to be explored. In this volume, we argue that digital spaces and textualities should play a more central role in English language education, as their multimodality and interactivity opens up manifold opportunities for engaging with different levels of meaning within the target language. Digital spaces can be considered as digital contact zones where individual readers and writers communicate, negotiate experiences, and form collective identities. The specific textualities provide opportunities for competence development in various areas. This volume presents theoretical and conceptual perspectives as well as case studies on digital spaces and textualities while discussing practical implications for English language education.
The digital world opens up a vast number of spaces such as immersive virtual reality, digital book corners, and discourses marked by hashtags. Their potential for opening up new pathways for learning and teaching is yet to be explored. In this volume, we argue that digital spaces and textualities should play a more central role in English language education, as their multimodality and interactivity opens up manifold opportunities for engaging with different levels of meaning within the target language. Digital spaces can be considered as digital contact zones where individual readers and writers communicate, negotiate experiences, and form collective identities. The specific textualities provide opportunities for competence development in various areas. This volume presents theoretical and conceptual perspectives as well as case studies on digital spaces and textualities while discussing practical implications for English language education.
Über den Autor
Theresa Summer ist Jr.-Professorin für Fachdidaktik Englisch an der Universität Bamberg. Ihre Forschungsinteressen umfassen Perspektiven von Lernenden auf den Englischunterricht, kritische Fremdsprachendidaktik, Popkultur, Grammatikunterricht, Globales Lernen und digitale Technologien. Sie ist Mitherausgeberin zahlreicher Sammelbände sowie der Zeitschrift Englisch 5-10 und im Rahmen des DiSo-SGW Projektes Teil des Kompetenzverbundes lernen:digital (BMBF).
Ralf Gießler ist Akademischer Oberrat für Fachdidaktik Englisch an der Bergischen Universität Wuppertal. Seine Forschungsinteressen liegen im Bereich der Sprach- und Mediendidaktik und umfassen u.a. Arbeiten zum digitalen Feedback beim fremdsprachlichen Schreiben sowie zur Wortschatzdidaktik und Professionsforschung
Ralf Gießler ist Akademischer Oberrat für Fachdidaktik Englisch an der Bergischen Universität Wuppertal. Seine Forschungsinteressen liegen im Bereich der Sprach- und Mediendidaktik und umfassen u.a. Arbeiten zum digitalen Feedback beim fremdsprachlichen Schreiben sowie zur Wortschatzdidaktik und Professionsforschung
Zusammenfassung
Einblicke in neuartige digitale Räume, wie z.B. digitale book corners oder escape rooms, Die spezifischen Eigenheiten digitaler Texte haben Potenzial für einen innovativen Englischunterricht hat, Einblicke in didaktische Arrangements für den Einsatz digitaler Texte und Räume
Inhaltsverzeichnis
Acknowledgements
Introduction
Ralf Gießler & Theresa Summer
Introducing Digital Textualities and Spaces for ELT
A. Examples of Digital Textualities and Spaces
Christian Ludwig & Michaela Sambanis
TikTok for Book Lovers? - Bookfluencing in English Language Teaching
Ralf Gießler & Daniel Becker
Opening Up Digital Spaces: Towards a Progression of Hashtags as Small Texts in the EFL Classroom
Engelbert Thaler
Music Videos Revisited
Sean Holt
Exploring the Possibilities of Hypertext Fiction for English Language Education
Isabelle Sophie Thaler & Benedikt Meininger
The Digital Poetry Escape Room: Sparking Pupils' Motivation for Poetry through a Competicooperative Environment
Theresa Summer, Valentin Werner, Regina Grund, Manfred Krug
A Survey on Songs in ELT among Pre-Service Teachers in Germany: Experiences, Attitudes, and Future Potential
B. Teacher Education
Maria Eisenmann & Jeanine Steinbock
Promoting Global Citizenship Education among Pre-Service English Teachers: Immersive Anti-Bias Training through Social Virtual Reality
Claudia Schnellbögl, Michelle Zirkel, Anna Bösendörfer, Theresa Summer
Foreign Language Teachers' Perspectives on Global Education, Digital Media, and Extended Reality
Theresa Summer, Maria Eisenmann, Andreas Grünewald
Teacher Training Courses for Integrating AI and VR into Foreign Language Education
Editors and Contributors
Introduction
Ralf Gießler & Theresa Summer
Introducing Digital Textualities and Spaces for ELT
A. Examples of Digital Textualities and Spaces
Christian Ludwig & Michaela Sambanis
TikTok for Book Lovers? - Bookfluencing in English Language Teaching
Ralf Gießler & Daniel Becker
Opening Up Digital Spaces: Towards a Progression of Hashtags as Small Texts in the EFL Classroom
Engelbert Thaler
Music Videos Revisited
Sean Holt
Exploring the Possibilities of Hypertext Fiction for English Language Education
Isabelle Sophie Thaler & Benedikt Meininger
The Digital Poetry Escape Room: Sparking Pupils' Motivation for Poetry through a Competicooperative Environment
Theresa Summer, Valentin Werner, Regina Grund, Manfred Krug
A Survey on Songs in ELT among Pre-Service Teachers in Germany: Experiences, Attitudes, and Future Potential
B. Teacher Education
Maria Eisenmann & Jeanine Steinbock
Promoting Global Citizenship Education among Pre-Service English Teachers: Immersive Anti-Bias Training through Social Virtual Reality
Claudia Schnellbögl, Michelle Zirkel, Anna Bösendörfer, Theresa Summer
Foreign Language Teachers' Perspectives on Global Education, Digital Media, and Extended Reality
Theresa Summer, Maria Eisenmann, Andreas Grünewald
Teacher Training Courses for Integrating AI and VR into Foreign Language Education
Editors and Contributors
Details
Erscheinungsjahr: | 2025 |
---|---|
Genre: | Geisteswissenschaften, Kunst, Musik |
Rubrik: | Sprachwissenschaft |
Medium: | Taschenbuch |
Reihe: | Studies in English Language Teaching / Augsburger Studien zur Englischdidaktik |
Inhalt: | 228 S. |
ISBN-13: | 9783381121212 |
ISBN-10: | 3381121219 |
Sprache: | Englisch |
Herstellernummer: | 1212-1 |
Einband: | Klappenbroschur |
Redaktion: |
Summer, Theresa
Gießler, Ralf |
Herausgeber: | Theresa Summer/Ralf Gießler |
Hersteller: |
Narr Dr. Gunter
Narr Francke Attempto Verlag GmbH & Co. KG |
Verantwortliche Person für die EU: | Narr Francke Attempto Verlag GmbH + Co. KG, Dischingerweg 5, D-72070 Tübingen, info@narr.de |
Maße: | 219 x 150 x 18 mm |
Von/Mit: | Theresa Summer (u. a.) |
Erscheinungsdatum: | 03.03.2025 |
Gewicht: | 0,37 kg |
Über den Autor
Theresa Summer ist Jr.-Professorin für Fachdidaktik Englisch an der Universität Bamberg. Ihre Forschungsinteressen umfassen Perspektiven von Lernenden auf den Englischunterricht, kritische Fremdsprachendidaktik, Popkultur, Grammatikunterricht, Globales Lernen und digitale Technologien. Sie ist Mitherausgeberin zahlreicher Sammelbände sowie der Zeitschrift Englisch 5-10 und im Rahmen des DiSo-SGW Projektes Teil des Kompetenzverbundes lernen:digital (BMBF).
Ralf Gießler ist Akademischer Oberrat für Fachdidaktik Englisch an der Bergischen Universität Wuppertal. Seine Forschungsinteressen liegen im Bereich der Sprach- und Mediendidaktik und umfassen u.a. Arbeiten zum digitalen Feedback beim fremdsprachlichen Schreiben sowie zur Wortschatzdidaktik und Professionsforschung
Ralf Gießler ist Akademischer Oberrat für Fachdidaktik Englisch an der Bergischen Universität Wuppertal. Seine Forschungsinteressen liegen im Bereich der Sprach- und Mediendidaktik und umfassen u.a. Arbeiten zum digitalen Feedback beim fremdsprachlichen Schreiben sowie zur Wortschatzdidaktik und Professionsforschung
Zusammenfassung
Einblicke in neuartige digitale Räume, wie z.B. digitale book corners oder escape rooms, Die spezifischen Eigenheiten digitaler Texte haben Potenzial für einen innovativen Englischunterricht hat, Einblicke in didaktische Arrangements für den Einsatz digitaler Texte und Räume
Inhaltsverzeichnis
Acknowledgements
Introduction
Ralf Gießler & Theresa Summer
Introducing Digital Textualities and Spaces for ELT
A. Examples of Digital Textualities and Spaces
Christian Ludwig & Michaela Sambanis
TikTok for Book Lovers? - Bookfluencing in English Language Teaching
Ralf Gießler & Daniel Becker
Opening Up Digital Spaces: Towards a Progression of Hashtags as Small Texts in the EFL Classroom
Engelbert Thaler
Music Videos Revisited
Sean Holt
Exploring the Possibilities of Hypertext Fiction for English Language Education
Isabelle Sophie Thaler & Benedikt Meininger
The Digital Poetry Escape Room: Sparking Pupils' Motivation for Poetry through a Competicooperative Environment
Theresa Summer, Valentin Werner, Regina Grund, Manfred Krug
A Survey on Songs in ELT among Pre-Service Teachers in Germany: Experiences, Attitudes, and Future Potential
B. Teacher Education
Maria Eisenmann & Jeanine Steinbock
Promoting Global Citizenship Education among Pre-Service English Teachers: Immersive Anti-Bias Training through Social Virtual Reality
Claudia Schnellbögl, Michelle Zirkel, Anna Bösendörfer, Theresa Summer
Foreign Language Teachers' Perspectives on Global Education, Digital Media, and Extended Reality
Theresa Summer, Maria Eisenmann, Andreas Grünewald
Teacher Training Courses for Integrating AI and VR into Foreign Language Education
Editors and Contributors
Introduction
Ralf Gießler & Theresa Summer
Introducing Digital Textualities and Spaces for ELT
A. Examples of Digital Textualities and Spaces
Christian Ludwig & Michaela Sambanis
TikTok for Book Lovers? - Bookfluencing in English Language Teaching
Ralf Gießler & Daniel Becker
Opening Up Digital Spaces: Towards a Progression of Hashtags as Small Texts in the EFL Classroom
Engelbert Thaler
Music Videos Revisited
Sean Holt
Exploring the Possibilities of Hypertext Fiction for English Language Education
Isabelle Sophie Thaler & Benedikt Meininger
The Digital Poetry Escape Room: Sparking Pupils' Motivation for Poetry through a Competicooperative Environment
Theresa Summer, Valentin Werner, Regina Grund, Manfred Krug
A Survey on Songs in ELT among Pre-Service Teachers in Germany: Experiences, Attitudes, and Future Potential
B. Teacher Education
Maria Eisenmann & Jeanine Steinbock
Promoting Global Citizenship Education among Pre-Service English Teachers: Immersive Anti-Bias Training through Social Virtual Reality
Claudia Schnellbögl, Michelle Zirkel, Anna Bösendörfer, Theresa Summer
Foreign Language Teachers' Perspectives on Global Education, Digital Media, and Extended Reality
Theresa Summer, Maria Eisenmann, Andreas Grünewald
Teacher Training Courses for Integrating AI and VR into Foreign Language Education
Editors and Contributors
Details
Erscheinungsjahr: | 2025 |
---|---|
Genre: | Geisteswissenschaften, Kunst, Musik |
Rubrik: | Sprachwissenschaft |
Medium: | Taschenbuch |
Reihe: | Studies in English Language Teaching / Augsburger Studien zur Englischdidaktik |
Inhalt: | 228 S. |
ISBN-13: | 9783381121212 |
ISBN-10: | 3381121219 |
Sprache: | Englisch |
Herstellernummer: | 1212-1 |
Einband: | Klappenbroschur |
Redaktion: |
Summer, Theresa
Gießler, Ralf |
Herausgeber: | Theresa Summer/Ralf Gießler |
Hersteller: |
Narr Dr. Gunter
Narr Francke Attempto Verlag GmbH & Co. KG |
Verantwortliche Person für die EU: | Narr Francke Attempto Verlag GmbH + Co. KG, Dischingerweg 5, D-72070 Tübingen, info@narr.de |
Maße: | 219 x 150 x 18 mm |
Von/Mit: | Theresa Summer (u. a.) |
Erscheinungsdatum: | 03.03.2025 |
Gewicht: | 0,37 kg |
Sicherheitshinweis