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Beyond Spin
The Power of Strategic Corporate Journalism
Taschenbuch von Markos Kounalakis (u. a.)
Sprache: Englisch

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Beschreibung
Dieses Buch demonstriert anhand der fesselnden Geschichte von Silicon Graphics (SGI), wie ein Unternehmen mit dem neuen "Corporate Journalism" plötzliche PR Schocks überwinden kann und dabei offen, flexibel und innovativ bleibt. Die gleichzeitige Bekanntgabe der ersten Quartalsverluste und der Ausscheidungsabsicht des visionären SGI-Gründers und CEOs stürzte dieses äußerst erfolgreiche Computerunternehmen in eine tiefe Krise. Doch SGI meisterte diese Krise und schaffte es, die Arbeitsmoral und Motivation seiner Mitarbeiter aufrechtzuerhalten. Aber wie? "Beyond Spin" beschreibt das innerbetriebliche Kommunikationssystem, die Strategie und Philosophie, mit deren Hilfe das Unternehmen die Krise überwunden hat. SGI und auch andere Unternehmen wie z.B. Boeing und Charles Schwab nutzen Intranets, Voicemail und traditionelle Infoblätter, um ihre Mitarbeiter umfassend und umgehend über Neuerungen im Unternehmen zu informieren. Dieses Buch zeigt Ihnen, wie Sie effektive innerbetriebliche Kommunikationssysteme aufbauen, die sich an den Prinzipien des professionellen Journalismus orientieren.
Dieses Buch demonstriert anhand der fesselnden Geschichte von Silicon Graphics (SGI), wie ein Unternehmen mit dem neuen "Corporate Journalism" plötzliche PR Schocks überwinden kann und dabei offen, flexibel und innovativ bleibt. Die gleichzeitige Bekanntgabe der ersten Quartalsverluste und der Ausscheidungsabsicht des visionären SGI-Gründers und CEOs stürzte dieses äußerst erfolgreiche Computerunternehmen in eine tiefe Krise. Doch SGI meisterte diese Krise und schaffte es, die Arbeitsmoral und Motivation seiner Mitarbeiter aufrechtzuerhalten. Aber wie? "Beyond Spin" beschreibt das innerbetriebliche Kommunikationssystem, die Strategie und Philosophie, mit deren Hilfe das Unternehmen die Krise überwunden hat. SGI und auch andere Unternehmen wie z.B. Boeing und Charles Schwab nutzen Intranets, Voicemail und traditionelle Infoblätter, um ihre Mitarbeiter umfassend und umgehend über Neuerungen im Unternehmen zu informieren. Dieses Buch zeigt Ihnen, wie Sie effektive innerbetriebliche Kommunikationssysteme aufbauen, die sich an den Prinzipien des professionellen Journalismus orientieren.
Über den Autor
MARKOS KOUNALAKIS, a veteran print and network broadcast journalist, has covered wars and revolutions, both civil and technological, and written for Newsweek, the Wall Street Journal, and the Los Angeles Times. He is the author of Defying Gravity: The Making of Newton (1993) and lives in San Francisco. email: [...] DREW BANKS, SGI's director of employee communications and integrated performance support, has blAnded his engineering, arts, and business background to architect technology solutions that enable human potential. Drew speaks regularly at professional forums on various intranet-related topics. He lives in San Francisco. email: [...] KIM DAUS, a former newspaper and magazine publisher, manages worldwide intranet operations and communications strategies at SGI, including Junction, the company's intranet portal site. She speaks internationally on topics such as communication strategies, intranet development, and knowledge management. She lives in Sausalito, California.
Inhaltsverzeichnis
Foreword Preface: The Power of Strategic Corporate Jounalism Prelude: "Headless Body in Topless Boardroom!"
1. THE NEW WORLD Taylorism Macro Sociotechnological Factors Summary
2. COMMUNICATIONS UNPLUGGED Aligned Communications Elements of an Effective Organizational Communication Strategy Considering the Organizational Landscape Summary
3. JOURNALISM IN THE REAL WORLD Why Journalism? Get It First--But Get It Right Openness and a Free Press Weighing News Value Intrinsic Credibility Challenges Corporations Resemble Socity
4. STRATEGIC CORPORATE JOURNALISM Timeliness Accuracy Free Press Weighing News Value The New Corporation Strategic Corporate Journalism
5. CORPORATE JOUNALISM IN ACTION Brief History Examples of Corporate Journalism Progress--and Room to Grow
6. CORPORATE JOURNALISM: A CASE STUDY Stages in the History of SGI (formerly Silicon Graphics) Endnotes: Worldwide Employee Communications FAQ
7. FUTURE WORLD Macro Sociotechnological Trends The Knowledge Economy Communications Trends Legal Trends Societal Journalism and Strategic Corporate Journalism Some Closing Thoughts
Appendix 1: A Guide to Corporate Journalism Appendix 2. Glossary
References The Authors Acknowledgements Index
Details
Erscheinungsjahr: 1999
Fachbereich: Management
Genre: Wirtschaft
Rubrik: Recht & Wirtschaft
Medium: Taschenbuch
Seiten: 288
Inhalt: Foreword Preface: The Power of Strategic Corporate Jounalism Prelude: "Headless Body in Topless Boardroom!"1. THE NEW WORLD Taylorism Macro Sociotechnological Factors Summary2. COMMUNICATIONS UNPLUGGED Aligned Communications Elements of an Effective Orga
ISBN-13: 9780787945503
ISBN-10: 0787945501
Sprache: Englisch
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Kounalakis, Markos
Banks, Drew
Daus, Kim
Hersteller: Wiley
John Wiley & Sons
Maße: 229 x 152 x 17 mm
Von/Mit: Markos Kounalakis (u. a.)
Erscheinungsdatum: 26.10.1999
Gewicht: 0,478 kg
preigu-id: 106761967
Über den Autor
MARKOS KOUNALAKIS, a veteran print and network broadcast journalist, has covered wars and revolutions, both civil and technological, and written for Newsweek, the Wall Street Journal, and the Los Angeles Times. He is the author of Defying Gravity: The Making of Newton (1993) and lives in San Francisco. email: [...] DREW BANKS, SGI's director of employee communications and integrated performance support, has blAnded his engineering, arts, and business background to architect technology solutions that enable human potential. Drew speaks regularly at professional forums on various intranet-related topics. He lives in San Francisco. email: [...] KIM DAUS, a former newspaper and magazine publisher, manages worldwide intranet operations and communications strategies at SGI, including Junction, the company's intranet portal site. She speaks internationally on topics such as communication strategies, intranet development, and knowledge management. She lives in Sausalito, California.
Inhaltsverzeichnis
Foreword Preface: The Power of Strategic Corporate Jounalism Prelude: "Headless Body in Topless Boardroom!"
1. THE NEW WORLD Taylorism Macro Sociotechnological Factors Summary
2. COMMUNICATIONS UNPLUGGED Aligned Communications Elements of an Effective Organizational Communication Strategy Considering the Organizational Landscape Summary
3. JOURNALISM IN THE REAL WORLD Why Journalism? Get It First--But Get It Right Openness and a Free Press Weighing News Value Intrinsic Credibility Challenges Corporations Resemble Socity
4. STRATEGIC CORPORATE JOURNALISM Timeliness Accuracy Free Press Weighing News Value The New Corporation Strategic Corporate Journalism
5. CORPORATE JOUNALISM IN ACTION Brief History Examples of Corporate Journalism Progress--and Room to Grow
6. CORPORATE JOURNALISM: A CASE STUDY Stages in the History of SGI (formerly Silicon Graphics) Endnotes: Worldwide Employee Communications FAQ
7. FUTURE WORLD Macro Sociotechnological Trends The Knowledge Economy Communications Trends Legal Trends Societal Journalism and Strategic Corporate Journalism Some Closing Thoughts
Appendix 1: A Guide to Corporate Journalism Appendix 2. Glossary
References The Authors Acknowledgements Index
Details
Erscheinungsjahr: 1999
Fachbereich: Management
Genre: Wirtschaft
Rubrik: Recht & Wirtschaft
Medium: Taschenbuch
Seiten: 288
Inhalt: Foreword Preface: The Power of Strategic Corporate Jounalism Prelude: "Headless Body in Topless Boardroom!"1. THE NEW WORLD Taylorism Macro Sociotechnological Factors Summary2. COMMUNICATIONS UNPLUGGED Aligned Communications Elements of an Effective Orga
ISBN-13: 9780787945503
ISBN-10: 0787945501
Sprache: Englisch
Einband: Kartoniert / Broschiert
Autor: Kounalakis, Markos
Banks, Drew
Daus, Kim
Hersteller: Wiley
John Wiley & Sons
Maße: 229 x 152 x 17 mm
Von/Mit: Markos Kounalakis (u. a.)
Erscheinungsdatum: 26.10.1999
Gewicht: 0,478 kg
preigu-id: 106761967
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